Saturday, 26 November 2011

1 ArI yAng sAngAt b0sAn....


GF: AwAk j0m pErgI pAntAI, nAk tAk??
BF: nAk bUAd ApE syg?? tAk pAyAh lAh..mAndy kAd blIk AIr jE r....
GF: hmm..tApElA...AwAk sAyA nAk mkAn AiskrIm lAh...bUlE x AwAk bElIkAn tUk sAyA..?
BF: xpAyAh lAh syg..mInUm AIr bEsE jE r..Agy bAEk...:)
GF: AlAA..AwAk nEh An..!!hmm xpEr lAh AwAk..Urmm..AwAk j0m jAlAn2, nAk x???
BF: tAk pAyAh lAh syg..dUk UmAh jEr r..mlAs lAh nk jlAn2....
GF: AlAAAhhh...AwAk nEh sEmE xnAk.!!knApE AwAk xnAk???:((
BF: bUkAn sAyA xnAk r syg...sAyA AdE sbAb tAw ckAp cAm2...:)
GF: ApE sEbAb AwAk??? :(
BF: sbAb nyE yg prtAmA, sAyA xnAk AwAk g pAntAI cz tk0t klIt AwAk htAm..s0 mndy kt blIk jE tAdE mAtAhArI..
yg kEdUA, sAyA tAk nAk AwAk mkAn AIskrIm cz tk0t AwAk sElsEmE..sbAb t0 sAyA srUh AwAk mnUm AIr bEsE jEr...
sbAb kEtIgA, sAyA xnAk pErgI jlAn2 cz xmAw AwAk pEnAt..
nAk tAw knApE sAyA bUAd mcAm t0 sbAb sAyA sAyAng AwAk... <3 <3 <3 ^^,
GF: 0whh,,bwU sAyA tAhU...sAyAng jUgAk AwAk kAd sAyE An An An...hUhUhUhUhU.. :*

do LIKE , do COMMENT :)

Monday, 10 October 2011

LirIK TerINdah AntARa KaU dAn AKu....

sEtInGgi2 mEnArA KLcC,tInGgI lAgI sAyAngkU tErhAdApmU sAyAng...
AyAt2 cIntAn yAng sErIng tElIngAkU mEndEngArInyA...
sAbAn hArI, kAU pIntA kU lIrIkAn nyA sEbElUm lAbUhnyA mAtAmU...
hAtIkU bAgAIkAn dIgOncAng2..
nAfAskU kAkU bAgAIkAn tErbEkU..
lIdAhkU kElU UntUk bErbIcArA...
tApI kU gAgAhkAn jIwAkU..
kUbIsIkkAn jUA pAdAmU sAyAngkU..
kEbIrUAn-bIrUAn lAngIt...
tEgOk dArI jAUh hAtIkU rAsA rIndU...
EngkAU mEmbAlAs mErdU sEnIkAtAkU ItU....

lIrIk tErIndAh AntArA kAU dAn AkU....
lAgU yAng mEnyAtUkAn kItA sEwAktU dUlU...
AkU rIndU..
AkU rIndU sAAt kItA bErtEmU..
rIndU kU pAdAmU...
rIndU kU pAdA wAktU ItU sAyAng...
tIdAk AkAn kU lUpA sEtIAp dEtIk wAktU bErsAmAmU...
AkAn kU pAhAt kIsAh hIdUp kItA InI...
dIdAlAm hAtIkU InI...
sEmOgA tErkUbUr IA dIsAnA dEngAn AmAn nyA.....

do LIKE , do COMMENT :)

Saturday, 8 October 2011

SyaiR-sYAir KeRInduAN diHATI Ku iNi......




riNDu diHAti iNi tANpa bAtAs
menGHaNTui hARIku
sehinGGa aKu raLIt dAlAm buAIan rINdu
meMBawAKu laRUt kE daLAm gARis titik kerINduAN
yANg tIaDa SEmPaDan
sEpAtAh kaTa riNDu yaNg teRuCAp daRi sUaRa hAtiKu
kU haRap akAn dibAwA anGin bAyu kE daLaM miMpi indaHmU
seHinGGa berUlANg kaLi Ku uCapKan RinDu diHatikU
semAkIn aKu teRjagA menGinGaTi dAn memIkIrkANmu
raSa rinDu iNi beRgeTar DidaLAm sAnuBarikU
beRdeBar-dEbaR diDaLam keSyahDuAn
seMakIn hAri aKu ditErjAh rIndU
hInGga titIsAn aIr mAtA rInDu teRuSik dikALbu
raSa kErInduAn iNi bErtErbAngAn dIselUrUh urAt nadIku
seHingGa teRaSa deNyuTaN-deNyuTaN rinDu beRseLiraT
dAn bErcAntUm dEngAn dArAhkU
seBuaH keRiNdUAn yAnG aDa dIhatIkU
tidAk daPAt dilAkarKan dEngAn syair-syAIr ciNtA
kerAna KeriNduAn iNi tIdAk dApAt mEnGhaBisi raSa diJiWa Dan KalbUku
mEngErtiLah saYang
fahaMilAh kAsIh
didAlAm saTu harApANku
aKu beRharAp rIndU akAn meNemUKan kItA
I miSs yoU

do LIKE , do COMMENT :)

sEsuNGGuhnYA riNdU iNi haNYA uNTuk aWAk




s@y@ng

mAKin hARi ku dilaMUN rINdu
seINDah MEntaRi fAjAr yANg meNYinsINg inDaH
sEnyAMan bAYu YAng meNEnanGKan alaM


s@y@ng 
seIndAh jaMBangAN ciNTaMu
kU hiAsi kUNtumAn riNdu dIHatIku
riNtiK-riNtiK riNdu sentIAsa meNyiraMI hATIku
sepERti riNtIk hUJAn yANg MembASAhi bumI
seSEkali titISan aIr mATa riNDu mENgaLIr dipIPiku
buKAn keRAna Ku tiDAk mAMpu meNAhan KesepIAn iNi
naMUn keRAna kU teRAmaT mERindUImu


s@y@ng
Ku daMBakan hadIRmu diSiSiku
setIAp hARi setIAp dETik Ku meMbilANg waKTu
beRTEmu dENgaN diRImu
aGAr tErubAt reSAh riNDu dikALbu
kU haMpaRKan seLImuT riNDuku BuatMU
aGar dIRImu teRAsa KehANgataNNya DIhatIMu
suNGguH aKu riNDu
SesuNGguhNYa aYat riNdu iNi Ku tujUKan UntUkmU
keRAna dIRImu adALah PemILIk hAtIku

do LIKE , do COMMENT :)

KETIKA DICEKAM KESEPIAN


Tidak ada anak yatim piatu di dalam keluarga Allah

Yohanes 14: Aku tidak akan meninggalkan kamu sebagai yatim piatu. Aku datang kembali kepadamu. (ayat 18)

Mendekatlah kepada Allah

Yakobus 4: Mendekatlah kepada Allah dan Ia akan mendekat kepadamu. (ayat 8)

Mereka yang meminta: Mendapat

Yesaya 58: Pada waktu itulah engkau akan memanggil dan TUHAN akan menjawab, engkau akan berteriak minta tolong dan Ia akan berkata: Ini Aku! (ayat 9)

Allah tak pernah memisahkan atau menceraikan umat-Nya

Hosea 2: Aku akan menjadikan engkau isteri-Ku untuk selama-lamanya dan Aku akan menjadikan engkau isteri-Ku dalam keadilan dan kebenaran, dalam kasih setia dan kasih sayang. (ayat 18)

Luangkan waktu bersama Allah dan Dia akan meluangkan waktu bersama anda

Mazmur 25: TUHAN bergaul karib dengan orang yang takut akan Dia, dan perjanjian-Nya diberitahukan-Nya kepada mereka. (ayat 14)

Konsentrasikan diri untuk menjadi sahabat

Roma 12: Bantulah dalam kekurangan orang-orang kudus dan usahakanlah dirimu untuk selalu memberikan tumpangan! (ayat 13)

Dahulukan kepentingan orang lain

Roma 12: Hendaklah kasih itu jangan pura-pura! Jauhilah yang jahat dan lakukanlah yang baik. Hendaklah kamu saling mengasihi sebagai saudara dan saling mendahului dalam memberi hormat. (ayat 9-10)
do LIKE , do COMMENT :)

Thursday, 29 September 2011

keNApa HAruS BerTEngKar!!!!!


Bertengkar dengan pasangan tidak harus selalu berakhir dengan lebih buruk. Banyak cara yang mampu anda lakukan agar hubungan kembali ok selepas pertengkaran berlaku.
Pertengkaran merupakan perkara yang biasa berlaku bagi setiap pasangan. Tetapi yang terpenting adalah bagaimana anda dan pasangan melepasi proses tersebut dan kembali menjalinkan hubungan.
Ini adalah 22 kalimat yang mampu anda ungkapkan, untuk menenangkan emosi pasangan. Katakan saja salah satu dari kalimat berikut saat bertengkar dengan pasangan untuk menenangkan situasi dan menghangatkan kembali hubungan anda.


1. Cuba memahami sudut pandanganku
2. Tunggu, boleh aku tarik balik?
3. Awak tidak perlu menyelesaikannya, cukup bagiku untuk berbicara denganmu.
4. Ini sangat penting untukku, tolong dengarkan.
5. Maaf, aku bertindak melampau.
6. Aku melihatmu dalam kedudukan yang sukar.
7. Aku dapat melihat bahagianku dalam hal ini.
8. Aku tidak berfikir seperti itu sebelumnya.
9. Saya yang bersalah.
10. Kita boleh bincang untuk setuju atau tidak setuju dalam hal ini.
11. Ini bukan hanya masalah kamu, tapi masalah kita.
12. Aku merasa tidak dihargai.
13. Kita sudah keluar dari masalah utama.
14. Kamu telah meyakinkanku.
15. Tolong, teruskan berbicara denganku.
16. Saya sedar ini bukan satu kesalahan.
17. Semuanya kadang kala dilihat salah.
18. Aku yang membuat masalah makin besar.
19. Sebenarnya apa yang kita persoalkan?
20. Bagaimana caranya agar aku mampu membuat keadaan jadi lebih baik?
21. Maafkan aku.
22. Aku sayang kamu.


do LIKE , do COMMENT :)

cAra menGORat!!



Sebelum seseorang itu berkapel, sudah semestinya mesti ada salah sorang tu yang akan cuba memikat kan? Mesti ada orang yang akan memulakan dulu dalam bab-bab berkapel ni. Jadi di sini, saya ingin berkongsi dengan korang semua cara-cara bila seseorang itu cuba memikat diri kita.

1. Mula-mula, mesti la dia akan mintak no phone kita kan. Tapi nak mintak tu kadang-kadang, ada yang mintak terus dari kita. Ada yang mintak secara underground (maksudnyA, mintak dari kawan-kawan kita la). Tak pun, menggunakan "intelligence" untuk mendapatkan no phone kitatu.
2. Selepas dah dapat no phone, apa lagi, dia mula buat-buat salah hantar mesej la, tersalah call la. Then siap tanya ni no sape, etc. Padahal dia yang start dulu kan? Tak ke pelik tu.
3. Dia akan selalu mesej kita. Tanyakan khabar, dah makan belum, dah mandi ke, etc. Then if tak puas lagi, die akan mesej-mesej dengan kita sehingga la pukul 2, 3 pagi. Dalam ngantuk-ngantuk tu pun boleh kata mata masih segar lagi.
4. Dah tu pulak, dah penat-penat nak mesej, dia akan terus call kita. Konon cakap kredit banyak sangat sampai provider nak potong line dorang. Tapi sebenarnye, nak dengar suara kita sebelum die tido. Nak hilangkan rindu la katakan. Even masa tu kita still rasa takde pape lagi.
5. Then, tibe-tibe dia akan ajak kita keluar. Keluar gi makan ke, keluar teman die belikan barang-barang dapur ke, ape ke. Memang pandai dorang ni dalam bab-bab mengajak keluar. Siap kalau takde kereta tu, sanggup pergi pinjam kereta kawan or sewa kereta.
6. Dah tu pulak, bile dah lama berkenalan, mula la dah tukar pulak status panggilan dalam mesej. Bucuk-Comot la, Sayang-Abang la, Mama-Papa la, dan macam-macam lagi la panggilan. Tapi rasa-rasa, Mama-Papa tu selalu orang guna selepas declare or dah lama kapel.
7. Dari situ pulak, mula la start mesej-mesej nakal. Konon-konon nak bermanja la tu. Even ada yang berkongsi masalah dan sama-sama fikirkan macam mana nak setelkan masalah tersebut. Dalam masalah pun, dia still nak buat lawak untuk bagi kita happy.
8. Dan akhir sekali, sekiranya dia betul-betul nak pikat kita dia akan approch kita. Tak tahu la spot mana dia nak amik sebagai tempat dia nak mendeclare tu. Ada yang dalam telefon je, ada yang jumpa terus, ada yang sanggup datang malam-malam coz nak bersaksikan bulan ke, ape ke. Tapi if dia betul-betul suka pada kita, dia akan cakap yang dia nak menjadikan kita sebagai pasangan hidup dia.
Namun begitu, tak semua yang akan berakhir dengan kegembiraan. Ada yang apa yang kita harapkan, tidak menjadi. Tapi apa salahnya. Even dia tidak menjadi milik kita, kita still boleh berkawan dengan dia kan kan?



do LIKE , do COMMENT :)

kIsaH beNAr YanG beRLaku!!!!!


Saat kamu MENYUKAI seseorang, kamu ingin memilikinya untuk keegoanmu sendiri.
Saat kamu MENYAYANGI seseorang, kamu ingin sekali membuatnya bahagia dan bukan untuk dirimu sendiri.
Saat kamu MENCINTAI seseorang, kamu akan melakukan apapun untuk kebahagiaannya walaupun kamu harus mengorbankan jiwamu.


Saat kamu menyukai seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya,"Bolehkah aku menciummu?"
Saat kau menyayangi seseorang dan berada disisinya maka kau akan bertanya,"Bolehkah aku memelukmu?"
Saat kamu mencintai seseorang dan berada disisinya maka kau akan menggenggam erat tangannya...


SUKA adalah saat ia menangis, kamu akan berkata "Sudahlah, jangan menangis."
SAYANG adalah saat ia menangis dan kamu akan menangis bersamanya.
CINTA adalah saat ia menangis dan kamu akan membiarkannya menangis di bahumu sambil berkata, "Mari kita selesaikan masalah ini bersama-sama. "


SUKA adalah saat kamu melihatnya kamu akan berkata,"Ia sangat cantik/tampan dan menawan."
SAYANG adalah saat kamu melihatnya kamu akan melihatnya dari hatimu dan bukan matamu.
CINTA adalah saat kamu melihatnya kamu akan berkata,"Buatku dia adalah anugerah terindah yang pernah Tuhan berikan padaku.."


Pada saat orang yang kamu SUKA menyakitimu,maka kamu akan marah dan tidak mahu lagi bicara dengannya.
Pada saat orang yang kamu SAYANG menyakiti hatimu, kamu akan menangis untuknya.
Pada saat orang yang kamu CINTAI menyakitimu, kamu akan berkata,"Tak mengapa dia hanya tidak tahu yang dia lakukan."


Pada saat kamu suka padanya, kamu akan MEMAKSANYA untuk menyukaimu.
Pada saat kamu sayang padanya, kamu akan MEMBIARKANNYA MEMILIH.
Pada saat kamu cinta padanya, kamu akan selalu MENANTINYA dengan setia dan tulus...


SUKA adalah kamu akan menemaninya bila itu menguntungkan.
SAYANG adalah kamu akan menemaninya di saat dia memerlukan.
CINTA adalah kamu akan menemaninya tidak peduli bagaimana pun keadaanmu.


SUKA adalah hal yang menuntut.
SAYANG adalah hal memberi dan menerima.
CINTA adalah hal yang memberi dengan rela.

do LIKE , do COMMENT :)

BaCalaH aWK meSti KembaLI terSEnyuM!!!!

•Di  waktu kamu ingin melepaskan seseorang, ingatlah pada saat kamu ingin mendapatkannya
•Di waktu kamu mulai tidak mencintainya, ingatlah saat pertama kamu jatuh cinta padanya
•Di waktu kamu mulai bosan dengannya, ingatlah selalu saat terindah bersamanya
 •Di waktu kamu ingin menduakannya, ingatlah bahawa dia selalu setia kepadamu
•Di waktu kamu ingin membohonginya, ingatlah dia telah jujur kepadamu
•Maka kamu akan merasakan bermakna dia untukmu
•Jangan sampai nanti dia sudah tidak lagi di sisimu, kamu baru menyedari semua erti dirinya untukmu
•Yang indah hanya sementara
•Yang abadi adalah kenangan
•Yang ikhlas hanya dari hati
•Yang tulus hanya dari sanubari
•Tidak mudah mencari yang telah hilang
•Tidak mudah mengejar impian
•Namun yang lebih susah adalah mempertahankan yang ada
•Karena walaupun digenggam terlepas juga
•Ingatlah kata pepatah: "Jika kamu tidak memiliki apa yang kamu sukai, maka sukailah apa yang kamu miliki saat ini"
•Belajar menerima apa adanya dan berfikiran positif
•Hidup bagaikan mimpi, seindah apapun, begitu bangun semuanya akan sirna tak berbekas
•Rumah mewah, harta benda, kedudukan, jawatan, namun ketika nafas terakhir tiba, sebatang jarum pun tak dapat dibawa, sehelai benang pun tak mampu dimiliki
•Apalagi yang mahu diperebutkan
•Apalagi yang mahu disombongkan
•Maka jalanilah hidup ini dengan keinsafan nurani
•Jangan terlalu berhitung
•Jangan hanya mahu menang sendiri
•Jangan suka menyakiti sesama, apalagi terhadap mereka yang berjasa bagi kita
•Belajarlah tiada hari tanpa kasih
•Selalu berlapang dada dan mengalah
•Hidup sentiasa ceria dan bebas
•Tak ada yang tak dapat di ikhlaskan
•Tak ada sakit hati yang tak mampu dimaafkan
•Tak ada dendam yang tak mampu dihapuskan

do LIKE , do COMMENT :)

cERita seDIh......

tiAP kaLI aWK maRAH,SaYa mEsTI dIAm..
tiAP kaLI aWK MeRAjok,SaYa mEsTI Pjok...
tiAP kaLI aWK meNGAdu,SaYa mEsti deNGAr SetiAP KatA yaNG aWK unGkapKAN....
tiAP kaLI aWK tAK aDE krEDit,SaYa mesTI toPuPkAN aWK...
tiAP kaLI aWK caKAP aWK riNDu SaYA,SaYa daTANg teMUI aWK...
tiAP kaLI aWK caKAP nAK kuAR jLAn2  dGn kaWAN2 aWK,mEsti SaYa iZinkAN..
aWK nAk chEcK fOnE SaYa,SaYa bAgi seBaB SaYa Tak taKUT..
aWK caKAP nAk HatI SaYa, SaYa bAgi seBaB SaYa haNYa miLIK aWK....
SaYa LakUKan seGAla2Nya uNTUk aWk....
keRAna aWK saNGat SaYa cInTai....

TaPI.....

seGAlanYA teLAh MUsnaH...
YanG tInGGal HanYalAH keNAngaN YaNG lAlu.........

do LIKE , do COMMENT :)

Saturday, 27 August 2011

mIsS u~


comel an dy neh,,,,,
name dia nurul nazihah bt mohd baharin (26.11.1994)
penang mari..bkn anak mami k
aq pggil dia dak nader @ eha

neh bex frendz aq...
aq knal dy kat tagged...
dia neh baik owg nye....
aq sng sgt dpt kwn nan dy taw...
blew aq der mslah dia slow tlong aq...
kdg2 aq snyi..dia cm taw2 jerk...
dia call aq r mcg aq r....
dia ckap saje je nk kco aq....
aq gmbre kwan nan dy....
kdg2 aq call gak dia neh gyot cz 
xtaw nk gyot nan sape an mlm2...
dia neh sore mnje taw..
bez kalu dia nyanyi.....

1 mlm eh dia nyanyi an tuk aq taw...
nk nangis aq dgar cz 
dia nyanyi lagu sdeh tuk aq...
huhuhuh.....
tp aq cover r..malu owww kalu kntoi
nangis nan dia...hahahha

tp.....

skunk dia dh xder dh..dy tggl an aq...
cz aq wat dia skit aty...
aq xsdar yg aq dh skit an aty dia...

sblum dia tggal an aq tuh
 dia antr mcg kt aq..
dy ckp dia dh lpas an aq..
dy ckap..
dy arp aq leh jmpe owg yg pham aq cane...

jjur aq ckp..
spnjg xsmpy sbln aq knal nan dia neh..
aq ase aq dh mule syg kt dia..
aq pown plik asl
 mdah sgt aq leh cair nan dia neh
tp aq esau..
aq esau jadi cm sblom neh..
n dia xleh trime aq 
cz aq nan dia 
mding2 lain ngeri n xpnah jmpe
cz 2 aq slow je kwan nan dia...

tp....
skunk dia dh x mcg aq...call pown xdh...
dia ckp dia dh kapel..

urmmmm....
aq xtaw nk ckp pew dh nan dia..
yg leh aq ckp

'eha..mal tol mnx maaf nan eha
kalu der slah mal wat kt eha tuh
mal arp eha jgn dndam k..
mal syi sgt2 eha'....

fone mal dh x riuh cm dlu dh....

miss u so much taw....:'(


do LIKE , do COMMENT :)

Monday, 22 August 2011

kesunyian menghantuiku...


uuurrrrmmmmm...
nape dia masih tak paham aq eakk...
nape dia wat aq cmneh....
tiap2 mlm aq pk an dia...
aq msih syg an dia r.....
xmudah bagi aq melupaan dia..

uuurrrrmmmmmm....
knape awk bia an sy ksnyian...
dlu awk pnah ckp kt sy...
yg awk xan bia an sy ksnyiaan
krane awk jnji akan sllu bersama sy...

tp...

uuurrrmmmmm..
skunk awk mne blew sy snyi,..
nape awk xtnai an pew yg awk jnji dlu tuh...
npe awk sggop bia sy ase snyi awk.....

uuurrrrmmmmmm...
awk taw x tiap2 mlm sy pk an awk taw...
sy sllu tgok pic awk n sy dlu...
2 jerk yg tman an sy skunk awk...
sore awk...syuman mnis awk...glak tawa awk..
msih trngiang2 kt tlinga saya awk...

uuurrrrmmmmmm...
awk...sy tol2 ksnyian awk bile awk xder...
knape awk..
knape mnde neh jd kt sy...
awk taw x sy tol2 syg awk....
sy xksh r awk cane..
cz blew awk der kt sy..
sy ase sgt2 tnang awk...
sy nk ktnangan  tuh smle awk...

uuurrrmmmmmm...
awk sy arap ktew akan kmbali brsatu smle awk...
sy amat2 mrndui awk...
sayang sy trhdap awk sgt2 kuat..

>sayang awk ketat2 taw<



do LIKE , do COMMENT :)

Friday, 19 August 2011

11 Cara Mengatasi Rasa Sepi


Jika Anda merasa kesepian, Anda tidak sendirian. Keadaan ini dialami hampir semua orang di dunia. Dari hasil penelitian, para ahli kini sudah menemukan penyebab rasa sepi ini sehingga bisa memberikan beberapa cara sederhana dan logis untuk mengatasinya.
“Orang-orang yang merasa kesepian dan mempunyai masalah dalam membentuk hubungan akrab dengan orang lain mempunyai rasa percaya diri yang rendah,” kata psikiater David D. Burns, penulis buku Intimate Connections yang mengembangkan program mengatasi kesepian di Presbyterian Medical Center, Philadelphia. “Mereka takut ditolak dan dicela sehingga bersikap terlalu kritis terhadap diri sendiri. Ini disebabkan mereka mempunyai harapan yang tak masuk akal untuk dirinya sendiri maupun orang lain.”
Rasa percaya diri yang rendah ini membuat seseorang malas keluar, bertemu dengan orang-orang dan menjalin persahabatan. Tapi, sekali Anda belajar mencintai diri Anda sendiri, orang lain dengan sendirinya akan mencintai Anda juga. Dan rasa kesepian akan hilang. Berikut ini, tip yang ditawarkan Dr. Burns.
1. Ingatkan diri Anda tentang bakat dan ciri pembawaan Anda yang membuat Anda bangga pada diri sendiri. Bayangkan diri Anda sebagai seseorang yang menarik dan diperlukan. Orang-orang lain umumnya tertarik pada seseorang yang mempunyai pandangan positif.
2. Laksanakan kegiatan yang selama ini Anda dambakan. Apakah belajar dansa, atau bermain musik, atau kursus bahasa asing, atau melakukan kegiatan sosial. Pandai dalam suatu bidang akan membangkitkan rasa percaya diri.
3. Jangan membandingkan diri sendiri dengan orang lain. Anda pasti akan selalu menemukan orang lain yang lebih langsing, lebih muda, lebih cerdas, atau lebih seksi. Selain itu, untuk menjalin persahabatan lestari dan saling mengasihi, Anda tak perlu harus cantik atau tampan atau kaya.
4. Bergabung dengan grup yang punya minat yang sama. Pelajari program yang ditawarkan badan pendidikan untuk orang dewasa. Bisa juga bergabung dengan organisasi yang bersifat keagamaan. Atau bergabung dengan grup teater dan sebagainya, yang terdapat di dekat kediaman Anda.
5. Sibukkan diri dengan pekerjaan sukarela. Dengan kegiatan ini, Anda akan lebih memikirkan apa yang bisa Anda berikan kepada orang lain, daripada memikirkan apa yang bisa Anda dapatkan dari orang lain. Hal ini akan membuat Anda merasa senang pada diri sendiri.
6. Lakukan sesuatu yang membuat Anda merasa istimewa. Manjakan diri Anda dengan makanan lezat, tataan rumah / kamar yang menarik, atau kegiatan menyenangkan yang lainnya. Temukan hal-hal yang bisa menyenangkan Anda.
7. Rias diri Anda agar berpenampilan menarik. Kenakan busana yang sedang ngetren yang selama ini selalu Anda hindari. Perubahan citra Anda bisa mempengaruhi perasaan orang-orang terhadap diri Anda.
8. Jangan terlalu kritis terhadap orang lain. Jika Anda mengharap bertemu dengan orang yang sempurna, Anda akan menunggu selamanya.
9. Selalu tersenyum. Katakan, ‘halo’ pada orang tak dikenal di jalan. Jika hal ini membuat Anda salah tingkah, coba mulai lakukan pada sesama jenis. Atau pada orang yang lebih tua, atau anak-anak. Jika Anda sudah percaya diri, Anda akan menemukan, dapat mendekati lawan jenis dengan lebih mudah.
10. Memberi pujian. Orang-orang haus pujian. Dan hampir semua pujian bisa membangkitkan jawaban yang hangat.
11. Bicarakan tentang diri Anda, tujuan dan minat Anda. Jangan merasa pekerjaan dan kepribadian Anda tidak menarik bagi orang lain. Pelajari sebanyak mungkin tentang orang lain. Mereka akan merespon karena Anda tertarik kepada mereka.
Terakhir, bersikaplah lebih santai! Terlalu serius bisa saja merupakan suatu cara untuk menutupi rasa tidak percaya diri. Rileks, senyum, dan berpikir positif tentang diri Anda. Anda akan menjadi lebih mudah berhubungan dengan orang-orang dan rasa kesepian pun hilang.(Aura)

do LIKE , do COMMENT :)

Thursday, 18 August 2011

Selamat Datang Kt bLog Aku :)

Aku baru jE nk knL2 dgn bLog so Kalau adE ape yG x Kena KorAng tGur2 ar :) n kLau kOrang sEnang hati tlong2 ar aKU mcm mNr nk kasi design bLog aku nIe jadI comel mcM blog Korang :)
do LIKE , do COMMENT :)