Saturday, 27 August 2011

mIsS u~


comel an dy neh,,,,,
name dia nurul nazihah bt mohd baharin (26.11.1994)
penang mari..bkn anak mami k
aq pggil dia dak nader @ eha

neh bex frendz aq...
aq knal dy kat tagged...
dia neh baik owg nye....
aq sng sgt dpt kwn nan dy taw...
blew aq der mslah dia slow tlong aq...
kdg2 aq snyi..dia cm taw2 jerk...
dia call aq r mcg aq r....
dia ckap saje je nk kco aq....
aq gmbre kwan nan dy....
kdg2 aq call gak dia neh gyot cz 
xtaw nk gyot nan sape an mlm2...
dia neh sore mnje taw..
bez kalu dia nyanyi.....

1 mlm eh dia nyanyi an tuk aq taw...
nk nangis aq dgar cz 
dia nyanyi lagu sdeh tuk aq...
huhuhuh.....
tp aq cover r..malu owww kalu kntoi
nangis nan dia...hahahha

tp.....

skunk dia dh xder dh..dy tggl an aq...
cz aq wat dia skit aty...
aq xsdar yg aq dh skit an aty dia...

sblum dia tggal an aq tuh
 dia antr mcg kt aq..
dy ckp dia dh lpas an aq..
dy ckap..
dy arp aq leh jmpe owg yg pham aq cane...

jjur aq ckp..
spnjg xsmpy sbln aq knal nan dia neh..
aq ase aq dh mule syg kt dia..
aq pown plik asl
 mdah sgt aq leh cair nan dia neh
tp aq esau..
aq esau jadi cm sblom neh..
n dia xleh trime aq 
cz aq nan dia 
mding2 lain ngeri n xpnah jmpe
cz 2 aq slow je kwan nan dia...

tp....
skunk dia dh x mcg aq...call pown xdh...
dia ckp dia dh kapel..

urmmmm....
aq xtaw nk ckp pew dh nan dia..
yg leh aq ckp

'eha..mal tol mnx maaf nan eha
kalu der slah mal wat kt eha tuh
mal arp eha jgn dndam k..
mal syi sgt2 eha'....

fone mal dh x riuh cm dlu dh....

miss u so much taw....:'(


do LIKE , do COMMENT :)

Monday, 22 August 2011

kesunyian menghantuiku...


uuurrrrmmmmm...
nape dia masih tak paham aq eakk...
nape dia wat aq cmneh....
tiap2 mlm aq pk an dia...
aq msih syg an dia r.....
xmudah bagi aq melupaan dia..

uuurrrrmmmmmm....
knape awk bia an sy ksnyian...
dlu awk pnah ckp kt sy...
yg awk xan bia an sy ksnyiaan
krane awk jnji akan sllu bersama sy...

tp...

uuurrrmmmmm..
skunk awk mne blew sy snyi,..
nape awk xtnai an pew yg awk jnji dlu tuh...
npe awk sggop bia sy ase snyi awk.....

uuurrrrmmmmmm...
awk taw x tiap2 mlm sy pk an awk taw...
sy sllu tgok pic awk n sy dlu...
2 jerk yg tman an sy skunk awk...
sore awk...syuman mnis awk...glak tawa awk..
msih trngiang2 kt tlinga saya awk...

uuurrrrmmmmmm...
awk...sy tol2 ksnyian awk bile awk xder...
knape awk..
knape mnde neh jd kt sy...
awk taw x sy tol2 syg awk....
sy xksh r awk cane..
cz blew awk der kt sy..
sy ase sgt2 tnang awk...
sy nk ktnangan  tuh smle awk...

uuurrrmmmmmm...
awk sy arap ktew akan kmbali brsatu smle awk...
sy amat2 mrndui awk...
sayang sy trhdap awk sgt2 kuat..

>sayang awk ketat2 taw<



do LIKE , do COMMENT :)

Friday, 19 August 2011

11 Cara Mengatasi Rasa Sepi


Jika Anda merasa kesepian, Anda tidak sendirian. Keadaan ini dialami hampir semua orang di dunia. Dari hasil penelitian, para ahli kini sudah menemukan penyebab rasa sepi ini sehingga bisa memberikan beberapa cara sederhana dan logis untuk mengatasinya.
“Orang-orang yang merasa kesepian dan mempunyai masalah dalam membentuk hubungan akrab dengan orang lain mempunyai rasa percaya diri yang rendah,” kata psikiater David D. Burns, penulis buku Intimate Connections yang mengembangkan program mengatasi kesepian di Presbyterian Medical Center, Philadelphia. “Mereka takut ditolak dan dicela sehingga bersikap terlalu kritis terhadap diri sendiri. Ini disebabkan mereka mempunyai harapan yang tak masuk akal untuk dirinya sendiri maupun orang lain.”
Rasa percaya diri yang rendah ini membuat seseorang malas keluar, bertemu dengan orang-orang dan menjalin persahabatan. Tapi, sekali Anda belajar mencintai diri Anda sendiri, orang lain dengan sendirinya akan mencintai Anda juga. Dan rasa kesepian akan hilang. Berikut ini, tip yang ditawarkan Dr. Burns.
1. Ingatkan diri Anda tentang bakat dan ciri pembawaan Anda yang membuat Anda bangga pada diri sendiri. Bayangkan diri Anda sebagai seseorang yang menarik dan diperlukan. Orang-orang lain umumnya tertarik pada seseorang yang mempunyai pandangan positif.
2. Laksanakan kegiatan yang selama ini Anda dambakan. Apakah belajar dansa, atau bermain musik, atau kursus bahasa asing, atau melakukan kegiatan sosial. Pandai dalam suatu bidang akan membangkitkan rasa percaya diri.
3. Jangan membandingkan diri sendiri dengan orang lain. Anda pasti akan selalu menemukan orang lain yang lebih langsing, lebih muda, lebih cerdas, atau lebih seksi. Selain itu, untuk menjalin persahabatan lestari dan saling mengasihi, Anda tak perlu harus cantik atau tampan atau kaya.
4. Bergabung dengan grup yang punya minat yang sama. Pelajari program yang ditawarkan badan pendidikan untuk orang dewasa. Bisa juga bergabung dengan organisasi yang bersifat keagamaan. Atau bergabung dengan grup teater dan sebagainya, yang terdapat di dekat kediaman Anda.
5. Sibukkan diri dengan pekerjaan sukarela. Dengan kegiatan ini, Anda akan lebih memikirkan apa yang bisa Anda berikan kepada orang lain, daripada memikirkan apa yang bisa Anda dapatkan dari orang lain. Hal ini akan membuat Anda merasa senang pada diri sendiri.
6. Lakukan sesuatu yang membuat Anda merasa istimewa. Manjakan diri Anda dengan makanan lezat, tataan rumah / kamar yang menarik, atau kegiatan menyenangkan yang lainnya. Temukan hal-hal yang bisa menyenangkan Anda.
7. Rias diri Anda agar berpenampilan menarik. Kenakan busana yang sedang ngetren yang selama ini selalu Anda hindari. Perubahan citra Anda bisa mempengaruhi perasaan orang-orang terhadap diri Anda.
8. Jangan terlalu kritis terhadap orang lain. Jika Anda mengharap bertemu dengan orang yang sempurna, Anda akan menunggu selamanya.
9. Selalu tersenyum. Katakan, ‘halo’ pada orang tak dikenal di jalan. Jika hal ini membuat Anda salah tingkah, coba mulai lakukan pada sesama jenis. Atau pada orang yang lebih tua, atau anak-anak. Jika Anda sudah percaya diri, Anda akan menemukan, dapat mendekati lawan jenis dengan lebih mudah.
10. Memberi pujian. Orang-orang haus pujian. Dan hampir semua pujian bisa membangkitkan jawaban yang hangat.
11. Bicarakan tentang diri Anda, tujuan dan minat Anda. Jangan merasa pekerjaan dan kepribadian Anda tidak menarik bagi orang lain. Pelajari sebanyak mungkin tentang orang lain. Mereka akan merespon karena Anda tertarik kepada mereka.
Terakhir, bersikaplah lebih santai! Terlalu serius bisa saja merupakan suatu cara untuk menutupi rasa tidak percaya diri. Rileks, senyum, dan berpikir positif tentang diri Anda. Anda akan menjadi lebih mudah berhubungan dengan orang-orang dan rasa kesepian pun hilang.(Aura)

do LIKE , do COMMENT :)

Thursday, 18 August 2011

Selamat Datang Kt bLog Aku :)

Aku baru jE nk knL2 dgn bLog so Kalau adE ape yG x Kena KorAng tGur2 ar :) n kLau kOrang sEnang hati tlong2 ar aKU mcm mNr nk kasi design bLog aku nIe jadI comel mcM blog Korang :)
do LIKE , do COMMENT :)