Thursday 29 September 2011

keNApa HAruS BerTEngKar!!!!!


Bertengkar dengan pasangan tidak harus selalu berakhir dengan lebih buruk. Banyak cara yang mampu anda lakukan agar hubungan kembali ok selepas pertengkaran berlaku.
Pertengkaran merupakan perkara yang biasa berlaku bagi setiap pasangan. Tetapi yang terpenting adalah bagaimana anda dan pasangan melepasi proses tersebut dan kembali menjalinkan hubungan.
Ini adalah 22 kalimat yang mampu anda ungkapkan, untuk menenangkan emosi pasangan. Katakan saja salah satu dari kalimat berikut saat bertengkar dengan pasangan untuk menenangkan situasi dan menghangatkan kembali hubungan anda.


1. Cuba memahami sudut pandanganku
2. Tunggu, boleh aku tarik balik?
3. Awak tidak perlu menyelesaikannya, cukup bagiku untuk berbicara denganmu.
4. Ini sangat penting untukku, tolong dengarkan.
5. Maaf, aku bertindak melampau.
6. Aku melihatmu dalam kedudukan yang sukar.
7. Aku dapat melihat bahagianku dalam hal ini.
8. Aku tidak berfikir seperti itu sebelumnya.
9. Saya yang bersalah.
10. Kita boleh bincang untuk setuju atau tidak setuju dalam hal ini.
11. Ini bukan hanya masalah kamu, tapi masalah kita.
12. Aku merasa tidak dihargai.
13. Kita sudah keluar dari masalah utama.
14. Kamu telah meyakinkanku.
15. Tolong, teruskan berbicara denganku.
16. Saya sedar ini bukan satu kesalahan.
17. Semuanya kadang kala dilihat salah.
18. Aku yang membuat masalah makin besar.
19. Sebenarnya apa yang kita persoalkan?
20. Bagaimana caranya agar aku mampu membuat keadaan jadi lebih baik?
21. Maafkan aku.
22. Aku sayang kamu.


do LIKE , do COMMENT :)

No comments:

Post a Comment