Saturday 8 October 2011

KETIKA DICEKAM KESEPIAN


Tidak ada anak yatim piatu di dalam keluarga Allah

Yohanes 14: Aku tidak akan meninggalkan kamu sebagai yatim piatu. Aku datang kembali kepadamu. (ayat 18)

Mendekatlah kepada Allah

Yakobus 4: Mendekatlah kepada Allah dan Ia akan mendekat kepadamu. (ayat 8)

Mereka yang meminta: Mendapat

Yesaya 58: Pada waktu itulah engkau akan memanggil dan TUHAN akan menjawab, engkau akan berteriak minta tolong dan Ia akan berkata: Ini Aku! (ayat 9)

Allah tak pernah memisahkan atau menceraikan umat-Nya

Hosea 2: Aku akan menjadikan engkau isteri-Ku untuk selama-lamanya dan Aku akan menjadikan engkau isteri-Ku dalam keadilan dan kebenaran, dalam kasih setia dan kasih sayang. (ayat 18)

Luangkan waktu bersama Allah dan Dia akan meluangkan waktu bersama anda

Mazmur 25: TUHAN bergaul karib dengan orang yang takut akan Dia, dan perjanjian-Nya diberitahukan-Nya kepada mereka. (ayat 14)

Konsentrasikan diri untuk menjadi sahabat

Roma 12: Bantulah dalam kekurangan orang-orang kudus dan usahakanlah dirimu untuk selalu memberikan tumpangan! (ayat 13)

Dahulukan kepentingan orang lain

Roma 12: Hendaklah kasih itu jangan pura-pura! Jauhilah yang jahat dan lakukanlah yang baik. Hendaklah kamu saling mengasihi sebagai saudara dan saling mendahului dalam memberi hormat. (ayat 9-10)
do LIKE , do COMMENT :)

No comments:

Post a Comment